آموزش کوادکوپتر و معرفی وسایل و هزینه ساخت کواد کوپتر

آموزش کوادکوپتر و معرفی وسایل و هزینه ساخت کواد کوپتر

در این مطلب آموزش کوادکوپتر و معرفی وسایل و هزینه ساخت کواد کوپتر را برای شما آماده کرده ایم . در صورتی که به ربات های پرنده علاقه مند هستید با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در مورد وسایل ساخت کواد کوپتر، آموزش ساخت کوادکوپتر و هزینه ساخت کواد کوپتر در اختیار شما قرار دهیم . در صورتی که برای ساخت کوادکوپتر تصمیم خود را گرفته اید پیشنهاد می کنیم دوره آموزش ساخت کوادکوپتر را تهیه کنید . در این بخش به صورت کلی آموزش ساخت کوادکوپتر و بخش های مهم را خدمتتان ارائه می کنیم .

کوادکوپتر چیست و چه تفاوت با مولتی روتور دارد ؟

کوادکوپتر Quadcopter از دو واژه کواد (یعنی چهار) و کوپتر (اصطلاحا پرنده) تشکیل شده است . کوادکوپتر به معنی ربات پرنده چهار موتوری است . اما مولتی روتور Multirotor واژه جامع تری است و همه ربات های پرنده که بیش از یک موتور دارند را شامل می شود .

ربات های پرنده به شیوه های مختلفی و بر اساس کاربرد های خاصی طراحی می شوند . از بین ربات های پرنده یا همان مولتی روتورها می توانیم به تری کوپتر ، کوادکوپتر ، هگزاکوپتر و اوکتاکوپتر اشاره کنیم . ربات پرنده ای که ما مدنظر داریم ، کوادکوپتر است چون هم پایداری خوبی دارد و ساخت و کانفیگ و کالیبره کردن آن برای ما راحت تر است .

دوره آموزش عملی ساخت کوادکوپتر به زبان ساده
دوره آموزش عملی ساخت کوادکوپتر به زبان ساده
در دوره آموزش ساخت کوادکوپتر به صورت کامل ساخت ربات پرنده را فرا خواهید گرفت ، در این مجموعه آموزش ها به صورت کامل و پایه ای شرح داده می شود و مطالب با زبان ساده بیان می شود که هم افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای می توانند به راحتی از آن استفاده کنند آ...

مطلب پیشنهادی

 

کوادکوپتر چگونه کار می کند ؟

هر کوادکوپتر از 4 موتور تشکیل شده است که روی محور به صورت ایکس X و یا + سوار می شود و باتری و فلایت کنترل در مرکز قرار می گیرد و موتور ها روی گوشه محور ها سوار می شوند و اسپید کنترل در مرکز محور ها قرار می گیرد به شکلی که وزن در 4 محور به صورت یکسان توزیع گردد .

آموزش ساخت کوادکوپتر و هزینه ساخت کواد کوپتر

در کوادکوپتر موتورها دو به دو رو به روی هم در یک راستا حرکت می کنند . دو موتور رو به رو در جهت عقربه های ساعت و دو موتور دیگر در جهت عکس عقربه های ساعت حرکت می کند . دلیل این چینش حفظ تعادل است تا کواد دور خودش نچرخد .

آموزش ساخت کوادکوپتر - جهت چرخش موتور

مهم ترین ویژگی در یک کوادکوپتر حفظ تعادل و پروازی نرم است . تعادل یک کوادکوپتر به وسیله سنسور های آن صورت می گیرد . پایه ای ترین و حداقل سنسور لازم جهت پرواز سنسور ژیرسکوپ (جایرو) است .

هنگام پرواز ربات پرنده در صورت کج شدن ، این کج شدگی به وسیله سنسور ها تشخیص داده می شود و به موتور ها دستور داده می شود تا سرعت جهتی که رو به پایین است افزایش پیدا کند و جهت دیگر سرعت موتور کاهش پیدا کند تا مجدد به حالت تعادل و تراز برگردد .

وسایل ساخت کواد کوپتر

بسه به نوع ربات پرنده به یک سری قطعات و وسایل نیاز داریم تا ربات خود را بسازیم . آموزش های ما بر پایه ساخت کوادکوپتر است پس ما قطعات و وسایل ساخت کواد کوپتر را معرفی می کنیم .

1 – موتور براشلس در آموزش کوادکوپتر

نیرو محرکه و بخش مکانیکی یک کوادکوپتر موتور های ان هستند .  برای ساخت کوادکوپتر به چهار عدد موتور براشلس نیاز داریم ، موتور های براشلس که برای کوادکوپتر از آن استفاده می کنند دارای یک سیم پیچ ثابت در مرکز و یک بدنه آهن ربایی است . در هنگام تهیه موتور های براشلس دقت کنید که همراه هر موتور باید پایه موتور ، پیچ و کوپلینگ موجود باشد تا بتوانید به راحتی روی فریم نصب و ملخ را به آن متصل کنید . نکته بسیار مهم دیگر برای انتخاب موتور براشلس توجه به تراست ، ولتاژ ، جریان و اندازه موتور است .

وسایل ساخت کواد کوپتر - موتور براشلس

2 – فلات کنترل در آموزش کوادکوپتر

دومین بخش مهم در یک کوادکوپتر بخش کنترل و هوش کوادکوپتر است . یک پرواز متعادل و نرم و ساخت یک کوادکوپتر حرفه ای در گرو انتخاب و یا ساخت یک فلایت کنترل خوب است . بسته به نوع کاربر کوادکوپتر ، شیوه طراحی و هزینه های در نظر گرفته شده ، می توانید از بین فلایت کنترل های آماده و تجاری یکی را انتخاب کنید و یا یک نمونه را خودتان بسازید . از معروف ترین فلایت کنترل ها می توان NAZA ، APM ، Pixhawk ، Multiwii  را نام برد .

فلات کنترل

3 – اسپید کنترل ESC

موتور های براشلس مانند موتور های DC معمولی نیستند که با اعمال ولتاژ فعال شوند  . در موتور های براشلس برای راه اندازی به درایور های خاصی نیاز داریم که به آن ها اسپید کنترل ESC گفته می شود . اسپید کنترل باید براساس جریان و ولتاژ موتور ، تعداد سل باتری و سایر ویژگی های کواد کوپتر انتخاب شود .

اسپید کنترل ESC

4 – رادیو کنترل از وسایل ساخت کواد کوپتر

از رادیو کنترل برای کنترل و حرکت ربات استفاده می شود . بسته نوع کاربرد و هزینه درنظر گرفته شده می توانیم رادیو کنترل را خودمان بسازیم و یا از نمونه های تجاری استفاده کنیم . در انتخاب رادیو کنترل باید به تعداد کانال ، برد عملیاتی ، برند معتبر ، نوع باتری و امکانات رادیو کنترل توجه شود .

هزینه ساخت کواد کوپتر - رادیو کنترل

5 – ملخ و بالانسر ملخ از وسایل ساخت کواد کوپتر

برای موتور های براشلس بر اساس تراست و سایر مشخصات می توان ملخ در اندازه های متفاوتی انتخاب کرد . همچنین ملخ ها در جنس های مختلفی مانند پلاستیک و فیبر کربن و … ساخته می شوند . نکته بسیار مهمی که وجود دارد و شاید خیلی ها به آن توجه نکنند بالانس کردن ملخ است . ملخ هایی که تولد می شوند  ممکن است بالانس نباشند یعنی یک طرف وزن بیشتری از طرف دیگر داشته باشد و این امر اعث می شود وقتی موتور در حال چرخش است لرزش زیادی ایجادش شود و این لرزش باعث خرابی بلبرینگ های موتور براش و انتقال ارتعاشات زیاد به فلایت می شود و در نهایت موتور های شما خراب شده و پرواز خوبی نخواهید داشت . برای جلو گیری از این اتفاق توجه به ان نکته ساده خیلی مهم است که ملخ ها بالانس شوند .

هزینه ساخت کواد کوپتر - ملخ و بالانسر ملخ

6 – باتری لیتیوم پلیمر و شارژر مخصوص

باتری که برای کوادکوپتر مورد استفاده قرار میگیرد باتری عادی نیست . این نوع باتری ها لیتیوم پلیمر LI-PO هستند . باتری های لیتویم پلیمر دارای یک ظرفیت تخلیه هستند و تا 30 برابر ظرفیت خود می توانند تخلیه جریان را تحمل کنند و به این شیوه هنگام تیک اف کواد با کمبود جریان مواجه نمی شویم .

این باتری ها دارای شارژر های بالانسر مخصوص نیز هستند که برای شارژ شدن باید از آن استفاده کنیم تا همه سل ها به یک اندازه شارژ شوند . نکته مهم ر انتخاب ابتری توجه به تعداد سل یا همان ولتاژ باتری است که باید بر اساس نوع موتور و نوع اسپید کنترل انتخاب گردد .از این باتری ها باید خیلی مراقبت شود در غیر این صورت زود  باد می کنند و خراب می شوند . نباید بیش از حد تخلیه شوند و ولتاژ انها به صفر برسد . ماژول های مانیتورینگ و هشدار دهنده افت ولتاژ باتری وجود دارد که می توانیم از آن ها استفاده کنیم .

وسایل ساخت کوادکوپتر - باتری لیتیوم پلیمر و شارژر مخصوص

7 – بدنه کوادکوپتر یا همان ایر فریم کوادکوپتر

به اسکلت و شاسی کوادکوپتر ایرفریم Airframe گفته می شود . ایرفریم ها از نظر تعداد موتور ، جنس مواد به کار رفته ، استحکام و چینش موتور ها در مدل های مختلف تولید می شود . بسته به بوجه و کاربردی که از کوادکوپتر انتظار داریم . می توانیم از نمونه های آماده استفاده کنیم و یا خودمان یک نمونه بسیار محکم و عالی بسازیم. در دوره آموزش ساخت کوادکوپتر همه این موارد به صورت کامل شرح داده شده است .

هزینه ساخت کوادکوپتر - ایرفریم

8 – سایر بخش هایی که می توان به کوادکوپتر اضافه کرد

بسته به انتظاری که از کوادکوپتر داریم می توانیم بخش هایی به آن اضافه کنیم و آن را حرفه ای تر کنیم . به عنوان مثال می توانیم با یک فلایت که از GPS پشتیبانی می کند قابلیت خلبان خودکار و فرود خودکار را به کوادکوپتر اضافه کنیم . همچنین می توانیم دوربین و سیستم تصویر برداری به کوادکوپتر اضافه کنیم . می توانیم یک گیمبال به کواد اضافه کنیم تا فیلم برداری نرم و ا کیفیتی داشته باشیم ، می توانیم تلمتری و سیستم های سمپاش و آب پاش و … را به کواد روتور اضافه کنیم .

آموزش صفر تا صد ساخت کوادکوپتر

در نگاه اول شاید ساخت یک کوادکوپتر ساده به نظر برسد ولی وقتی شروع به ساخت می کنیم سوال ها و ابهامات زیادی برای ما پیش می آید ، ساده ترین موضوع ها بسیار دشوار و سخت می شوند و یک انتخاب اشتبا و یا یک تست ناموفق می تواند خرج زیادی را روی دست ما بگذارد .

همه قطعات که در بالا اشاره کردیم باید با همدیگر همخوانی داشته باشد و به نکات ریز زیادی توجه کنیم تا یک نتیجه خوبی بگیریم . موتور و اسپید و باتری از نظر ولتاژ و زمان پرواز و وزن کلی کواد باید حساب شود . اندازه فریم و تراست موتور و سایز موتور ها باید در یک استاندارد باشد و فلایت مورد نظر باید نیاز های ما را برآورده کند .

در صورتی که میخواهید یک کوادکوپتر درست کنید و نیاز به یک پشتیبانی و آموزش صفر تا صد کوادکوپتر دارید دوره آموزش ساخت کوادکوپتر حرفه ای به زبان ساده را تهیه کنید تا بدون دغدغه و نگرانی بتوانید حرفه ای ترین ربات های پرنده را بسازید . تهیه این دوره قطعا هزینه را برای شما بسیار کاهش می دهد چون علاوه بر اموزش نمونه های تجاری فلایت کنترل ، رادیو کنترل ، فریم و … همه آنها را به صورت اختصاصی نیز آموزش داده ایم که هزینه را برای شما بسیار پایین می آورند . در زیر کوادی را مشاهده می کنید که اکثر بخش های آن توسط ما طراحی شده اند .

هزینه ساخت کواد کوپتر

یکی از سوالات مهم و تعیین کننده شیوه ساخت کوادکوپتر هزینه لازم برای ساخت آن است . سوال خیلی از کاربران این است هزینه ساخت کواد کوپتر چقدر است ؟

هزینه لازم برای ساخت یک کواد کوپتر  به جنس قطعات انتخاب شده ،  وزنی که کوادکوپتر می تواند بلند کند ، زمان پرواز کوادکوپتر و امکانات جانبی مانند دوربین ، گیمبال و … بستگی دارد . همچنین تجربه شما بسیار مهم است چون شاید یک نفر کوادکوپتری با قیمت پایین بسازد که پرواز و قابلیت های آن خیلی بهتر از شخصی باشد که آن را با هزینه بالایی ساخته است . کانفیگ و تنظیمات نرم افزاری و انتخاب قطعات بهینه هم بسیار مهم است . در حالت کلی نمی تواند یک رقم خاص رو در نظر گرفت چون قیمت قطعه ها روز به روز در حال تغییر است .

در صورتی که هزنیه تمام شده برای کوادکوپتر برای شما مهم است پیشنهاد می کنم از نمونه های تجاری فلایت و رادیو و … استفاده نکنید و خودتان آن ها را بسازد تا هزینه بسیار کاهش پیدا کند . به عنوان مثال یک رایو کنترل فلای اسکای 6 کاناله در حدود یک ملیون و 700 هزار تومان است که برد کاری آن 500 متر است ولی ما می توانیم رادیو کنترلی 10 کاناله را با قیمتی حدود 400 هزار تومان بسازیم که برد آن 2500 متر باشد . این تفاوت قیمت خیلی زیاد است و اگر همه بخش ها را خودتان بسازید هزینه تمام شده بسیار بسیار پایین می آید .

کاربرد های کوادکوپتر 

آموزش ساخت کوادکوپتر - ربات سمپاش

کاربرد کوادکوپتر ها روز به روز در حال گسترش است و برای مقاصد مختلفی می توان از کوادکوپتر استفاده نمود . در حال کلی برای موارد زی می توانیم ز کوادکوپتر ها استفاده کنیم .

  1. صنعت هواپیمایی
  2. امداد و نجات
  3. عکاسی و فیلم برداری هوایی
  4. استفاده از کوادکوپتر در معادن
  5. حمل بار با کوادکوپتر
  6. کوادکوپتر های تفریحی
  7. پایش خطوط گاز و برق
  8. سمپاشی مزارع
  9. نقشه برداری هوایی
  10. حراست و نگهبانی

سخن پایانی

ساخت یک ربات پرنده بسیار لذت بخش است ، هرچند می توان نمونه های آماده را تهیه کرد ولی اینکه خودمان بسازیم حس دیگری دارد ، درست مانند بچه ای است که خودمان آن را بزرگ کرده ایم . آینده از آن تکنولوژی است و سیستم های پرنده ، اینترنت اشیا ، ارزهای دیجیتال و … بخش های انکار ناپذیر آینده خواهند بود . با امید موفقیت و پیروزی برای شما کاربران عزیر سرزمین الکترونیک

سوالات متداول و پرتکرار در باره این مطلب
کوادکوپتر چگونه کار می کند ؟

هر کوادکوپتر از 4 موتور تشکیل شده است که روی محور به صورت ایکس X و یا + سوار می شود و باتری و فلایت کنترل در مرکز قرار می گیرد و موتور ها روی گوشه محور ها سوار می شوند و اسپید کنترل در مرکز محور ها قرار می گیرد به شکلی که وزن در 4 محور به صورت یکسان توزیع گردد .

کوادکوپتر چیست و چه تفاوت با مولتی روتور دارد ؟

کوادکوپتر Quadcopter از دو واژه کواد (یعنی چهار) و کوپتر (اصطلاحا پرنده) تشکیل شده است . کوادکوپتر به معنی ربات پرنده چهار موتوری است . اما مولتی روتور Multirotor واژه جامع تری است و همه ربات های پرنده که بیش از یک موتور دارند را شامل می شود .

هزینه ساخت کواد کوپتر چقدر است ؟

هزینه لازم برای ساخت یک کواد کوپتر  به جنس قطعات انتخاب شده ،  وزنی که کوادکوپتر می تواند بلند کند ، زمان پرواز کوادکوپتر و امکانات جانبی مانند دوربین ، گیمبال و ... بستگی دارد . همچنین تجربه شما بسیار مهم است چون شاید یک نفر کوادکوپتری با قیمت پایین بسازد که پرواز و قابلیت های آن خیلی بهتر از شخصی باشد که آن را با هزینه بالایی ساخته است . کانفیگ و تنظیمات نرم افزاری و انتخاب قطعات بهینه هم بسیار مهم است . در حالت کلی نمی تواند یک رقم خاص رو در نظر گرفت چون قیمت قطعه ها روز به روز در حال تغییر است .

کاربرد های کوادکوپتر چی هستند؟

صنعت هواپیمایی ، امداد و نجات ، عکاسی و فیلم برداری هوایی ، استفاده از کوادکوپتر در معادن ، حمل بار با کوادکوپتر ، کوادکوپتر های تفریحی، پایش خطوط گاز و برق ، سمپاشی مزارع ، نقشه برداری هوایی ،حراست و نگهبانی

برای این مطلب ۲۱۹ دیدگاه ثبت شده است

ایوب

ممنون جامع بود

کامران محمودزاده : سلام، ممنون از لطف شما. خوشحالم که مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. ما همیشه در تلاش هستم تا مهارت‌های خود را بهبود بخشیده و محتوای مفید و جذابی تولید کنیم. ممنونم از بازخورد شما 🌹

پاسخ
1402/04/25
.

سلام جناب خسته نباشید
موتور براشلس EMAX CF2822 Outrunner Brushless Motor این موتور با همچین باتری روشن میشه (باتری لیتیوم پلیمر 3سل Gens Ace 5500- 25c

کامران محمودزاده : سلام
بله میتوانید استفاده کنید.

پاسخ
1400/10/08
امیر

سلام . در پهپاد هایی نظامی و پیشرفته تصویری که پخش میشه رو می‌شود روی مانیتور کامپیوتر یا تلوزیون تماشا کرد و با کیبورد و… پرنده رو هدایت کرد ‌.
در اکتاکوپتر های سنگین با هزینه ساخت بالا میشه چنین امکاناتی رو داشت؟؟ چون معمولا تصویر روی موبایل و کنترل با رادیو کنترل انجام میشه

کامران محمودزاده : با سلام بله همه این موارد قابل پیاده هست

پاسخ
1400/08/21
امیر

سلام
توی اکسترکت ارور میده ممکنه بررسی بفرمایید؟

پاسخ
1398/06/23
رضا بدون امتیاز

سلام مهندس این دوره هزینه ی ساخت کواد چقدر درمیاد؟

کامران محمودزاده : سلام قبلا با 500 هزار درست میشد الان باید چک کنید ببینید هزینه ها چقدر شده

پاسخ
1398/02/22
سید محمد صادق بدون امتیاز

سلام استاد
ببخشید داستان این rc چیه؟اکثر سایتهایی که تو دامنشون rc دارن تو حوزه کوارد و اسکوتر و ماشین برقی و … هستند.rc مخفف چیزیه؟
و این سایت ها رو معرفی کردید در ویدیو یا چیز دیگه ای هم بوده؟
**
یدونه هم گفتید rcway که پیداش نکردم.میشه اینجا بنویسید؟

کامران محمودزاده : سلام مخفف Remote Control هستند

پاسخ
1398/01/20
مهدی بدون امتیاز

سلام بر اقای محمودزاده من امروز موفق شدم ثبت نام کنم.
میخواستم بدونم کی دوره فعال میشه؟
وقضیه ی ارسال پستی چیه؟

کامران محمودزاده : سلام جناب فرمان ارا در تیکت پشتیبانی جواب دادم

پاسخ
1396/05/29
عادل بدون امتیاز

با سلام
چندتا سوال:
با این دوره میتونم کوادروتور بسازم که از الکترونیکم چیزی بلد نیستم.
و اینکه هزینه ساخت این کوادروتور با این آموزش تقریبا چقدر میشه.

کامران محمودزاده : سلام تا جایی که امکان داشته مبتدیانه و با زبان ساده بیان شده ولی قطعا باد از الکترونیک یک چیز هایی مثل لحسم کاری و .. بلد باشی ، 500 تا 1میلیون

پاسخ
1395/10/09
بهنام بدون امتیاز

مهندس این باتری خوبه؟
***************

کامران محمودزاده : سلام چون برند و ... معلوم نیست پیشنهاد نمیدم اینو

پاسخ
1395/09/23
سرور بدون امتیاز

با سلام ضمن عرض خسته نباشید :
جنابت من میخواستم این آموزشو خریداری کنم اما کمی گیج شدم در مورد دوره ها و هزنیه که اگه امکانش هست با جواب دادن ب سوالاتم روشنترم کنید که استفاده کنم:
1) کل دوره 22 جلسه اس با 99 تومن میتونم 22 جلسه رو دریافت کنم ؟
2)پشتیبانی چطوریه و چ شرایطی داره؟
3) و اینکه آموزش از صفر شروع میشه ؟ چون بنده کارشناسی نرم افزار میخونم و مبانی الکترونیک رو با 12 پاس کردم :) تا حالام از هیچ نرم افزاری که ب الکترونیک ربط داشته باشه کار نکردم ولی علاقمندم که دست پر باشم – اگه جوابتون دلگرمم کنه با کمال میل خریدارم :)

کامران محمودزاده : سلام خدمت شما :

1 - بله درست هست
2 - در تلگرام و تالار مخصوص بخث میشه و یا من یا همکارانمان جواب می دهند
3 - بله درست هست

پاسخ
1395/08/22
وحید بدون امتیاز

سلام
میشه لیست برنامه های مورد نیاز برای باز کردن فایل های کواد رو بفرمایید

کامران محمودزاده : با سلام نرم افزار های زیر را روی سیستم نصب کنید
http://wle.ir/5476/
http://wle.ir/7761/

پاسخ
1395/07/19
یاسان بدون امتیاز

سلام من قصد خرید این آموزش رو دارم،در نظر دارم یه کودروتور برای پروژه کارشناسی بسازم،خودم دانشجوی الکترونیک هستم،سوالم اینه که ایا در مدت3یا4 ماه میتونم هم آموزش ببینم وهم ساخت رو به پایان برسونم؟

کامران محمودزاده : با سلام شما در مدت 2 ماه می توانید هم ببینید و هم بسازید

موفق باشید

پاسخ
1395/07/16
reza بدون امتیاز

سلام. من دوره را خریداری کرده ام میخواستم در صورت امکان تمام دوره را بصورت DVD دریافت کنم.
ممنون میشوم اگر راهنمایی کنید.
با تشکر

کامران محمودزاده : سلام لطفا با ایمیل بهم اطلاع دهید

پاسخ
1395/06/12
سعید صالحی بدون امتیاز

سلام خسته نباشد
میشه یک تکه از فیلم امورشی رو به صورت رایگان قرار بدید تا ببینیم ارزش خرید رو داره یا نه اخه هزینش خیلی بالاست

با تشکر ازسایت خوبتون
.
.
.
.
شاد و سلامت باشد

کامران محمودزاده : با سلام متاسفانه فعلا وقت نیست تا دمویی قرار دهیم ولی مطمئنن اگر خرید کنید با خودتون میگین چقدر هزینه پایین هست واسه این مطالب

پاسخ
1395/06/09
tina.bt بدون امتیاز

با سلام من هزینه دوره پرداخت کردم ولی فیلم ها برایم باز نمیشد

کامران محمودزاده : با سلام دووره شما فعال می باشد لطفا بفرماییید مشکل دقیق شما چیست

پاسخ
1395/06/01
احسان بدون امتیاز

با عرض سلام و خسته نباشید.
من میخواستم این آموزش رو بخرم. ولی همونطور خودتون میدونید خریدن و پیدا کردن این وسایل یعنی دقیقا همون مدل خودش کلی مشکل و گرون هستش. میتونید لیست قطعات لازم با اسم و مدل رو بزارید؟البته من میخواستم بهتون پیشنهاد بدم قسمت اول رو رایگان بزارین تا با قطعات اشنا بشیم بعد بخریم. ولی خب اینم خوبه.

کامران محمودزاده : با سلام در طی اموزش ها بصورت کامل بیان میشه قطعاتو از چه جاهایی تهیه کنید

احسان : میتونید بگید کل پروژه چقد میشه؟؟
یعنی قیمت کل قطعات لازم چقدر میشه

کامران محمودزاده : با سلام حدود 500 تا 1.200 میشه

پاسخ
1395/05/19
سروش بدون امتیاز

سلام ..ببخشید.من آموزش کامل رو خریداری کردم ولی وقتی لینک 2 رو میزنم لینک 1 رو برام باز میکنه

کامران محمودزاده : سلام دقیقا متوجه نشدم میشه بیشتر توضیح بدید

پاسخ
1395/04/11
محمد بدون امتیاز

فایل فیلم رو دانلود کردم ولی مشکل داره و اجرا نمیشه-….لطفا رسیدگی کنین

کامران محمودزاده : سلام چه مشکلی داره > میشه اسکرین شات بگیرید؟

پاسخ
1395/04/11
محسن بدون امتیاز

با سلام وخسته نباشید میخواستم بدونم 99هزار تومان بابت تمام دوره میشه وهر سه سطح متوسط وحرفه ای وپیشرفته رو شامل میشه یا اینکه باید به صورت جدا برای هرکدام واریز کرد؟واگر الان ثبت نام نمایم میتوانم تمامی موضوعات دوره ی قبل را استفاده نمایم یا اینکه مطالب این دوره از دوره قبل فرق دارد؟هزینه ی تمام شده برای ساخت این کواد چقدر است با تشکر

کامران محمودزاده : با سلام این هزینه برای دسترسی به همه سطح و همه مطالب هست و همان دوره قبل است که دسته بندی و مرتب شده است

پاسخ
1395/04/05
علی مهدی بدون امتیاز

اموزش ها اینترنتی برگذار میشه؟

کامران محمودزاده : بصورت فیلم در سایت قرار میگیره

پاسخ
1395/03/28
سجاد بدون امتیاز

سلام اقای مهندس من هزینه دوره ساخت کوادکوپتر روپرداختم ولی الان نمی تونم فیلم جلسه هارو دانلود کنم ولی قبلا می تونستم وتا جلسه 4دانلود کردم لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم

کامران محمودزاده : لطفا از طریق ایمیل بهم اطلاع بده تا بررسی کنیم

پاسخ
1395/03/25
کمیل بدون امتیاز

سلام در پی دی اف جلسه اول ذکر شده که می توان بورد مولتی وی رو ساخت انشالله می توانید که اموزش ساخت مولتی وی رو بزارید چون برد مولتی وی خیلی گرون هست پکیچ کامل 279 تومان هست لطفا اموزش ساختیش رو بزاید

کامران محمودزاده : با سلام ، قطعا آموزش برد مولتی وی در سایت قرار خواهد گرفت

پاسخ
1395/03/06
عباس بدون امتیاز

سلام مهندس این پروژه رو خریدم (راه اندازی موتور براشلس با AVR – دانلود سورس کد بسکام + شبیه ساز پروتیوس+شماتیک)فایل پروتیوس خرابه شماتیک خرابه سورس هم که ….لطفا به ایمیل کنید برام ممنون

کامران محمودزاده : لطفا با پروتیوس 8 به بالا اون رو باز کنید

پاسخ
1395/02/29
نظام حسینی بدون امتیاز

سلام و عرض ادب
لطفا هزینه و نحوه ی پرداخت و نیز چگونگی دریافت فایلهای یکدوره کامل را اعلام بفرمایید

کامران محمودزاده : هزینه در صفحه ثبت نام درج شده است ، بعداز پرداخت بلا فاصله دسترسی شما به مطالب ازاد می شود

پاسخ
1395/02/22
m.arabpur بدون امتیاز

سلام
من هیچ اطلاعی از مدارها و همچنین از برنامه های کاربردی جهت باز کردن فایل های پیوست شده را ندارم. لطفا فهرستی از برنامه های مورد نیاز جهت دانلود یا تهیه ارسال نمایید تا با کمک آنها بتوانم نقشه ها مخصوصا نقشه های مدار جهت ساخت pcb را باز کنم.
ممنون

کامران محمودزاده : با سلام برنامه ها را با پروتئوس و اردوینو باز کنید

پاسخ
1395/02/05
جواد بدون امتیاز

سلام، الان هم میشه آموزش ها رو خریداری کرد؟ مثلا آموزش ساخت حرفه ای کوادراتور چقدر هزینه اش میشه؟ ممنون

کامران محمودزاده : با سلام بله میشود ، الان 99 هزار تا اخر ماه

پاسخ
1395/01/03
محمدحسین بدون امتیاز

با سلام و احترام.
لطفا من را با این نام کاربری در انجمن تخصصی ربات پرنده عضو کنید با تشکر
Jafari11871

کامران محمودزاده : با سلام لطفا از انجمن جدید استفاده کنید

پاسخ
1394/12/12
محمد بدون امتیاز

سلام. وقتی روی لینک ثبت نام کلیک میکنم یک لحظه میره توی صفحه ثبت نام بعد بلافاصله میپره بیرون و مینویس page not found
چطور ثبت نام کنم؟

کامران محمودزاده : سلام لطفا چند تا عکس از مشکل بگیر و برام ایمیل کن
wle1036@gmail.com

پاسخ
1394/11/28
mansour بدون امتیاز

سلام خواستم بپرسم دوره کوادروتور تماما بصورت تصویری هست؟
چه سطح علمی باید داشته باشیم؟
چقدر دوره طول خواهد کشید

کامران محمودزاده : سلام ، بله بصورت فیلم ، همراه با فایل و کد های لازم هست

پاسخ
1394/09/22
sarayar بدون امتیاز

سلام ببخشید من ثبت نام کردم ولی فیلم ها رو که دانلود می کنم پخش نمی شه و همچنین لیست قطعات رو هم که دانلود کردم حروف دیگه ای اومد لطفا راهنمایی کنید

کامران محمودزاده : احتمالا مشکل از سیستم شما هیت برای فبلم ها از km player استفاده کنید

پاسخ
1394/09/03
emran بدون امتیاز

سلام از زحماتتون متشکرم

پاسخ
1394/08/30
محمدرضا گیلانی بدون امتیاز

سلام
ممنون از وب سایت شما
من میخواهم درباره کنترل کوادروتور به صورت تئوری طلاعات کسب کنم برای پایان نامه احتیاج دارم ایا شما میتوانید به بنده کمک کنید یا اینکه سایت به بنده معرفی کنید که من بتوانم کوادروتوری که ساختم به پرواز در بیاورم و در جهت مودی هم قابل کنترل باشه
ممنون میشم از راهنمای شما

کامران محمودزاده : سلام ، مطالب بصورت عملی و هم تئوری هستند ولی فعلا درباره برنامه نویسی فلایت کنترل اموزش ارائه ندادیم

پاسخ
1394/08/26
علی نصیری بدون امتیاز

سلام ببخشید من میخاستم ثبت نام کنم یه سوال داشتم. ماژول استفاده شده در رادیو کنترل اسمش چیه که انقدر بردش زیاده.یه سوال دیگه شهریه تو کل اموزش چقد میشه؟لطفا جوبم رو بدید باید سریع ثبت نام کنم تا یاد بگیرم و پروژه رو پیش استاد ببرم.ممنون

کامران محمودزاده : سلام برای سوال اول nrf24l01 T شهریه ثابته و تغییر نمی کنه

پاسخ
1394/08/14
جعفر بدون امتیاز

با سلام
من در این دوره ثبت نام کردم ولی چون سرعت نتم خیلی کم هست امکان دانلود نیست .امکانش هست اموزش جلسات قبلی رو برام در dvd بفرستین ؟

کامران محمودزاده : لطفا برام ایمیل بزنید

پاسخ
1394/08/14
amgaml6334@au.com بدون امتیاز

سلام
من در دوره اموزش ربات پرنده شرکت کردم وقتی می خواهم اموزش هارو دانلود کنم می نویسه این مطلب متعلق است به دوره اموزشی کواد کوپتر

کامران محمودزاده : سلام ، هیچ یک از تراکنش های شما موفق نبوده و هیچ پرداختی صورت نگرفته است ، در صورتی که هزینه ای هم کم شده بعداز 48 ساعت به حساب شما بازگشت داده خواهد شد

پاسخ
1394/08/11
صادق بدون امتیاز

سلام لینک دانلود خراب ارور 404 میده خواهش میکنم رسیدگی کنید

کامران محمودزاده : لینک ها چک شدند ، سالم و بدونن مشکل هستند

پاسخ
1394/07/28
yemim بدون امتیاز

سلام استاد
الا چه طوری جلسه بعد رو ببینم؟
میشه یه راهنماییم کنید؟

کامران محمودزاده : سلام از بخش موضوعات دوره های مجازی رو انتخاب کنید

پاسخ
1394/06/13
بهروز بدون امتیاز

سلام خسته نباشید خدا قوت
مهندس من ثبت نام کردم امکانش هست این جلسات بصورت DVDبگیرم؟

کامران محمودزاده : سلام بله ، اگر لازم دارید در dvd براتون ارسال می کنم

پاسخ
1394/06/08
مهدی بدون امتیاز

واقعا عالی بود

پاسخ
1394/06/03
mohamadamir بدون امتیاز

با سلام

من یه سوالی درباره ی تهیه ی قطعات داشتم حالا این قطعاتی که تو جلسه ی اول توضیح داده شده رو از کدوم فروشگاه اینترنتی بگیرم؟

یاحق

کامران محمودزاده : همه قطعات تو فروشگاه خودمون موجود هست
http://shop.wle.ir/

پاسخ
1394/06/01
مسعود بدون امتیاز

با سلام
آیا کلاس حضوری وعملی برای ساخت کواد دارید؟

کامران محمودزاده : خیر فعلا فقط مجازیه

پاسخ
1394/05/31
Areian بدون امتیاز

سلام یکی از بهترین سایت ها در مورد علم رباتیک هست ولی یکم قیمت ها بالا هستند من خودم پروژه پایان نامم ساخت کواد کوپتر هست به خاطر کمبود امکانات نمیتونم ثبت نام کنم
باتشکر از اعضای گروه

کامران محمودزاده : ممنونم دوست عزیز ، موفق باشید، بهتره همه جوانب در نظر گرفته بشن

پاسخ
1394/05/22
علیرضا بدون امتیاز

شما خیلی خوبین خیییییییلی
اگر ممکنه یه خورده قیمتهارو بیارید پایین

پاسخ
1394/05/16
mahdi بدون امتیاز

با سلام و خسته نباشید
من می خوام کوادکوپتری بسازم که به جای روتور از داکت فن استفاده بشه .آیا برنامه های ارائه شده در این آموزش اون رو هم پوشش میده؟
و در مورد مدل سازی کوادکوپتر و بدست آوردن ماتریس های فضای حالت برای طراحی کنترلر مطالبی ارائه میشه؟
اگر پاسخ رو ایمیل هم بزنید بسیار ممنون میشم.

کامران محمودزاده : بله به راحتی می تونی بجای موتور و لخ از داکت فن استفاده کنی ، مورد بعدی فعلا نه

پاسخ
1394/05/13
غفوز بدون امتیاز

سلام آقا کامران اگه بخوایم کواد یک ساعت پرواز کنه چه نوع موتور و باتری میخواد

کامران : یکم سخته بخواد 1 ساعت پرواز کنه ، باید باتری قوی و موتور کم مصرف وصل کنیم ه وزن باتری باعث گرم شدن موتور ها و کاهش زمان پرواز میشه ،

پاسخ
1394/04/17
mahnaz بدون امتیاز

سلام وقتتون بخیر من ب تازگی فارغ التحصیل شدم ورشتم الکترونیک بود ولی متاسفانه هیچ چیزی یاد نگرفتیم
به این موضوع علاقه دارم ولی سوالی ذهن منو درگیر کرده ایا این ساخت و یاد گیریش مفیده واین که برای فردی مث من ک هیچ چیزی از برنامه نویسی واین مطالب نمیدونه مناسب یا نه واین ک برای ثبتنام دیر نشده ؟؟؟

کامران : سلام مطالب جوری ارائه می شود که افراد مبتدی هم به راحتی آن را فرا بگیرند و در انتهای دوره خودشان یک ربات پرنده تهیه کنند ، بنظر بنده مفید خواهد بود ولی به شما اطمینان میدم اگر راضی نبودید و احساس کردید مفید نیست برایتان، همه وجه شما به حسابتان برگشت داده خواهد شد ،
موفق باشید

پاسخ
1394/04/14
حسن بدون امتیاز

سلام من نمیدونم چرا عضویت ویژه منو فعال نمیکنین جلسه ها هم که دیر به دیر میذارین خواهشی که داشتم اینه چون با پروتئوس مشکل دارم لطفا فایل پی سی بی پروژه ها رو با فرمت پی دی اف بزارین که کارمون راحت باشه

کامران : سلام عضویتتون که فعاله ، اوکی نقشه هارو ازین پس با pdf هم قرار میدم

پاسخ
1394/04/01
robot12 بدون امتیاز

برای جلسه های آخر آموزش مینی کواد هم باشه خیلی عالی میشه

کامران : وقت بشه اونم میذاریم اتفاقا ساده و کم هزینه تره

پاسخ
1394/03/23
IRANAROBAT بدون امتیاز

از همین فلایت کنترلی که اموزش میدید میتونیم استفاده کنیم؟
اگر ممکنه یکم اهنمایی کنید چون من بعد ساخت این کواد تصمیم دارم با این موتورها هم درست کنم

کامران : بله میشه و مشکلی نداره . الان تو این فکرم که اموزش مینی کواد هم اضافه کنم

IRANAROBAT : فکر کنم خرجش خیلی کمتر بشه.
الان یک جفت موتورش 12500 تومن هست.اما ارزون ترین موتور اون کواد یک عدد 37500 تومن هست

کامران : متوجه منظورتون نشدم میشه بیشتر توضیح بدید

پاسخ
1394/03/18
IRANAROBAT بدون امتیاز

سلام
من اگر بخوام یک کواد با موتور های زیر درست کنم:
آیا نیاز به اسپید کنترل هست؟اگر اره چه نوع اسپید کنترلی؟
از همین فلایت کنترلی که اموزش میدید میتونم استفاده کنم؟

کامران : خیر به اسپید میاز نیست با درایور های موتور دی سی راه اندازی میشن . مثل کواد دیکس فقط اسپیداش فرق دارن

پاسخ
1394/03/17
برای دیدن همه ۲۱۹ دیدگاه لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
برای ارسال دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید
آموزش رایگان
×
به سبد خرید اضافه شد
×
به سبد خرید اضافه شد