در جلسه ششم از آموزش اینترنت اشیا بحث طراحی محیط گرافیکی را شروع می کنیم ، در این جلسه ابتدا یک شبیه ساز مجازی را معرفی می کنیم تا آموزش پایه اندروید را با آن پیش ببریم و برنامه های طراحی شده را با آن تست کنیم ، سپس آموزش اصلی را آغاز می کنیم ، ابتدا قواعدی در مورد برنامه نویسی اندروید را با B4A بیان می کنیم و سپس به بررسی خصوصیت های المان ها می پردازیم و خصوصیات کلید در برنامه نویسی اندروید را بررسی می کنیم و به خصوصیات عمومی و اختصاصی می پردازیم ، در طول این آموزش یاد می گیرید یک لایوت طراحی کنید و تنظیماتی روی ان اعمال کنید و کلیدی به صفحه اضافه کنید و با فشار دادن کلید پیام به دو شکل مختلف نمایش داده شود ، البته در طین ارائه مطالب نکات زیادی نیز بیان می شود که وقت اموزش را زیاد گرفتند که چون در آموزش بعدی تکرار نمی شوند روند ادامه اموزش در جلسات بعدی سریع تر خواهد بود .
مطالب ارائه شده در این جلسه :
- آموزش طراحی Ul گرافیکی با ابزار لایوت دیزاینر B4A
- آموزش نصب شبیه ساز مجازی اندرید و اتصال آن به B4A
- کار با المان ها و بررسی خواص عمومی آن ها
- بررسی نکات کار با کامپایلر B4A
- آموزش کار با دکمه ها (Button) در B4A
- آموزش کار با توابع ایجاد مسیج باکس
- ساخت اولین برنامه اندروید و تست آن